2012 m. sausio 30 d., pirmadienis

Obuolių pyragas "Šarlotė"

Tai mano vaikystės obuolių pyragas, kurį aš pirmąjį išmokau kepti pati. Jeigu kas nors vidurį nakties mane pažadintų ir paprašytų pasakyti, kas yra obuolių pyragas ir iš ko jis kepamas, aš nesusimąsčiusi apibūdinčiau būtent šį pyragą, nors nuo to, pirmojo kepimo, jau visą galybę kitokių obuolių pyragų esu prikepusi. Bet šis yra pats pačiausias, pats tradiciškiausias, pats obuoliškiausias (žinau, nėra tokio žodžio) obuolių pyragas! 
Nors kepu jį nuo vaikystės jo tiktąjį pavadinimą „obuolių šarlotė“ sužinojau gal prieš kelis metus, nes jis man buvo paprasčiausiai „obuolių pyragas“ ir visi namiškiai žinojo apie ką eina kalba. O kartu su jo pavadinimu sužinojau, kad jis priskiriamas rusų virtuvei ir vadinamas “шарлотка“ (rus.) arba „Russian apple cake sharlotka“ (ang).
Jį išsikepti paprasta, kaip du kart du, tai sugeba net vaikai, o ir tereikia jam viso labo tik kiaušinių, miltų ir cukraus, na dar obuolių.



Šiam pyragui prireiks:
  • 3 kiaušinių
  • 1 st. cukraus
  • 1 st. miltų
  • 6 rūgštesnio skonio obuolių
  • malto cinamono
  • 1 v.š. aguonų
Daugiau filmuotų receptų ieškokite portale pinigukarta.lt

Skanių pyragų!

26 komentarai:

  1. Tokį jau "šimtą metų" kepu-mėgstamiausias. Ir skanesnio kažkodėl negali net būti :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Julija, aš apie jį pasakyčiau tą patį:) Vienu metu net galvojau, kad visi jį moka kepti, bet labiau pasiaiškinus, supratau, kad veni kažką panašaus kepa su kepimo milteliais ar soda, o kiti deda sviesto, o dar kiti apie jį nieko nėra negirdėję. Todėl pamaniau, kad visai naudinga būtų šiuo receptu pasidalinti :)

      Panaikinti
    2. Na, aš šaukštą aliejaus pilu. Ta traški plutelė, mmm... :) Dzūkaitės turi gerą skonį ;)

      Panaikinti
    3. Su paskutiniu teiginiu pilnai sutinku :) Bet man traški plutelė ir be aliejaus gaunasi, bet reiks kitą kartą pagal tave šarlotę iškepti :)

      Panaikinti
  2. Super paparastas ir jaučiu begalo skanus :) būtinai reiks išbandyti, kai laiko nebus o skanaus noresis :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Reda čia toks kasdienis pyragas, nes produktų jam dažniausiai visad yra namuose, o ir pats procesas toks nesudėtingas, bet užtat labai skanus :) Toks paprastai nepaprastas obuolių pyragas :)

      Panaikinti
  3. aš tą variantą iš Smitten jau kokius 4 kertus kepiau. labai skanu ir taip paprasta...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Egidija, kai aš jį ten pamačiau net nustebau, kad visiškai analogiškas mano kepamam, aš tik kartais, jei maži kiaušiniai, dedu jų keturis, o ne tris. Vaikystėje tai buvo turbūt vienintelis obuolių pyragas kepamas mūsų namuose, turbūt, toks skanus, kad nereikėjo ieškoti kito obuolių pyrago recepto :)

      Panaikinti
  4. Matai kaip, šitas pyragas "keturi kiaušiniai, stiklinė cukraus, stiklinė miltų" - vadinasi Šarlotė :) Mano virtuvinėje biografijoje jis taip vienas pirmųjų gaminių. Gal net koks antras po plaktos kiaušinienės ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tai va, Rūta, aš irgi po ilgų kepimo metų pagaliau sužinojau šio obuolių pyrago tikrąjį pavadinimą :)

      Panaikinti
    2. Va, va, kaip sako liaudis, gyveni ir mokaisi ;)

      Panaikinti
    3. Man užtenka jį vadinti tiesiog obuolių pyragu. :))

      Panaikinti
    4. Man irgi, Priegliau, toks pavadinimas arčiau širdies :)

      Panaikinti
  5. Aš tokį pyragą Gustavo laidoj mačiau. Aš pats jį gaminu panašiai, tik kiaušinius su cukrumi plaku trumpiau ir rankytėmis. :) Be to, nebarstau cinamono, bet kitą kartą įbersiu - tikrai nepakenks! ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O aš Gustavo laidą irgi su vaikais mielai pažiūriu :) Tik šį receptą turbūt būsiu pražiopsojusi. Kiaušinius rankomis iki baltumo išsukti ne prasta mankšta man būtų, beje mano močiutė, šiam pyragui, kiaušinius irgi su plakimo šluotele iki gilios senatvės plakdavo. Tinginystė - tie virtuvės pagalbininkai, bet užtat kaip paprasta ir greita :)

      Panaikinti
    2. Ne, kiaušinių iki baltumo neplaku. :) Tiesiog pamaišau kol ištirpsta cukrus ir pyragas vistiek puikiai iškyla!

      Panaikinti
    3. Gal ir nebūtina iki visiško baltumo plakti, bet gerai išplati tai tikrai rekėtų, nes yra galimybė, kad pyragas neiškils ir nebus purus, o gausis saldi kiaušinienė :) Taigi, turintiems virtuvinį mikserį rekomenduočiau jį panaudoti :)

      Panaikinti
    4. Aš irgi neplaku kiaušinių, paprastai sumaišau su sukrumi (net nemaišau tiek, kad ištirptų, tik kad susimaišytų), dar nebuvo nė karto, kad neiškiltų, o kepu tikrai jau seniai ir dažnai. Beje, aš ir obuolių nelupu, man taip dar skaniau. Turbūt lengvesnio, skanesnio ir greitesnio recepto nėra, bent jau man neteko ragauti.

      Panaikinti
    5. Neringa, taip kepti pyragą mane mokino močiutė, tai taip ir darau :) Keli mano draugai yra kepę šį pyragą, tik skundėsi, kad niekad jis neiškyla, taip, kaip pas mane, išsiaiškinome, kad jie kiaušinių beveik neplaka. Kiaušinius labiau išplakus šarlotė tikrai gaunasi daug puresnė ir skanesnė :)

      Panaikinti
  6. Tavo Šarlotė net aguonomis pagerinta :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Puikus pyragas ,gal 35metus aš ji žinau ir kepu ,nors esu išbandžius begales obuoliu pyragu ,bet šis nepamirštamas ir tankiausiai kepamas mūsų namuose

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Vitalija, mano namuose jis irgi dažniausiai kepamas obuolių pyragas :)

      Panaikinti
  8. Mieloji, šitas pyragas pas mus tavo dėka namie nr.1 kai namai pilni obuolių :) o mažoji pagalbininkė jau beveik išmoko jį pati sumaišyti, pagalbos reik tik obuolius patuošti :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kaip džiugu, Vika, jis tikrai paprastas, kad net vaikai gali lengai iškepti, o produktų jam irgi daug nereikia, juk cukrus, miltai ir kiaušiniai visad po ranka :) Man irgi Šarlotė rudeninių pyragų topas.

      Panaikinti
  9. kalbant apie pavadinimą, tai su tuo susiję visokių įdomių versijų. Pvz įdomu tai, kad Rusijoje iki revoliucijos šarlotė būdavo kitokia. O tais laikais, kai deficitas viską supaprastino, tai ir šarlotę supaprastino. Dėl to, kad šis pyragas puikus, nėra jokių abejonių. Bet dėl pavadinimo tai ... užsuk paskaityti http://www.7ravioli.com/obuoliu-pyragas-sarlote/html

    AtsakytiPanaikinti