2012 m. lapkričio 29 d., ketvirtadienis

Burokėlių salotos su granatais, sūriu ir riešutais

Labai mėgstu granatus, o dabar pats jų sezonas. Pamenu vaikystėje, man buvo didžiulė šventė, kai tėtis iš Kalvarijų turgaus, žiemos metu, parnešdavo granatų. Nors vaikystėje kartais mane bendraamžiai ir vadino Renata–Granata, bet nuo šio vaisiaus niekas neatbaidė. Dabar mano mažoji, lygiai taip pat, mėgsta granatus ir neleidžia praeiti pro parduotuvėse sudėliotus, rytų šalyse sunokusius „rojaus obuolius“.
Kartais, žmonės, kurie žino, kad rašau kulinarinį tinklaraštį apie sezoninį maistą, nustemba, jog valgau ne vien tik vietinius vaisius. Bet juk žiemą tų vietinių vaisių pas mus beveik nėra, tada renkuosi tuos, kurių sezonas šiltuose kraštuose yra vėlyvas ruduo, žiema ir perku granatus bei citrusinius vaisius. Nuostabiausia, kad beveik visi žiemą derantys vaisiai yra su stora žieve, kuri saugo vitaminingus vaisius.
Šias salotas sugalvojau tikrai ne aš, kažkur jas mačiau, kažkurioje kulinarinėje laidoje, knygoje ar žurnale, dabar jau tiksliai nepamenu, nes mano receptų užrašų knygelėje parašytos tik šių salotų sudedamosios dalys ir trys dideli šauktukai. 


3 valgytojams:
  • 4 vidutiniai kepti burokėliai
  • ¼ granato
  • 100 g. brinzos arba fetos tipo sūrio (naudojau brinzą)
  • 80 g. graikinių riešutų
  • 2 v.š. graikinių riešutų aliejaus
  • 2 v.š. sutirštinto granatų padažo
  • druskos, juodųjų pipirų (pagal skonį)


Burokėlius iškepiau, nulupau ir supjausčiau plonais apskritimais. Šiam darbui labai pasitarnavo daržovių pjaustyklė-mandolina.
Sausoje keptuvėje ant žemos ugnies paskrudinau graikinius riešutus ir išgliaudžiau granato sėklytes.
Burokėlius gražiai sudėliojau lėkštėje, apibarsčiau druska bei maltais juodaisiais pipirais.
Iš granatų padažo ir graikinių riešutų aliejaus suplakiau padažą, pusę jo užpyliau ant burokėlių.
Ant burokėlių dėjau pjaustytą sūrį, barsčiau granatų sėklas ir graikinius riešutus. Salotų viršų apšlaksčiau likusiu padažu.


P.S. Labai skanios salotos, tiesiog puikios, jas gaminu jau kelias dienas iš eilės ir niekaip negaliu atsivalgyti. Sotumo joms suteikia riešutai ir sūris, gaivumo – granatų sėklos ir saldžiarūgštis padažas, o burokėliai sudaro puikų salotų pagrindą.

Skanių granatų!

8 komentarai:

  1. Renata, zinokit kazkaip taip gaunasi, kad is jusu puslapio issirenku beveik visas burokeliu salotas su suriais - visos jos nuostabios su ivairiomis ju variacijomis. Sias taip pat butinai ismeginsiu, nes kazkaip man rudeni toks poreikis ivairiausiu salotu! Beje tik jusu puslapio deka burokelis tapo mano megstamiausia darzove, kazkaip anksciau, kol neskaitydavau jusu puslapio, jis buvo retas svecias mano namuos, tad aciu jums!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aušra, dėkui, man tai didžiausias komplimentas :) labai džiaugiuosi!

      Panaikinti
    2. http://aganian.livejournal.com/1305356.html
      greitas granatų "gliaudymo" būdas - gal bus naudinga:)

      Panaikinti
    3. Ačiū už nuorodą, aš granatus panašiai "atidarinėju", bet kad su šaukštų reikia patrankyti, tai tikrai nepagalvojau :)) Jau šiandien bandysiu :)

      Panaikinti
  2. Rennie - burokeliu meistre ir karaliene!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aušra, reikės kitą kart man iš burokėlių ir karūną išsikarpyti :) Dėkui už komplimentus.

      Panaikinti
  3. Man tai viskas, kas su burokėliais ar iš burokėlių - beveik šventa. O jei dar burėkėliai ir sūris viename - mmmmmm, c'est bon!

    Savu ruožtu, kad jau taip prispyrė mane situacija, kviečiu jungtis į žaidimą http://lietuvos-vireja.blogspot.be/2012/11/zaidziame-zaidimus.html

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Rūta, ir man burokėliai šventas reikalas :) O dėl žaidimo nepyk, nelabai aš žaidžianti :) Bet pasistengsiu atsakyt.

      Panaikinti